Avukat tutmak zorunlu mudur ?

Türk Hukuku’nda tarafların avukat ile temsil edilmesi gibi bir zorunluluk düzenlenmemiştir. Aksine herkesin mahkemelerde kendisini temsil etme hakkı vardır. Dolayısıyla adli ve idari mahkemelerde davacı veya davalı sıfatı ile, ceza mahkemelerinde sanık veya katılan sıfatıyla ve icra dairelerinde alacaklı-borçlu sıfatıyla yapaca ... Devamı..

Vekaletname nedir? Nasıl çıkartılır?

Vekalet, bir kimsenin gerekli durumlarda başka bir kimseyi kendi adına hareket edebilmesi için yazılı olarak yetkilendirdiğine dair yazılı olan belgeye denir. Sınırlı ya da genel yetkili olabilir. Yurt içinde noter kanalı ve yurt dışında yer alan konsolosluklar aracılığı ile vekalet çıkararak avukatların sizlerin a ... Devamı..

Avukatlık ücreti nasıl belirlenir ?

Avukata ödenecek ücretin kapsamı avukat ve vekil eden arasında yapılacak sözleşme ile belirlenebilir. Ancak bu konuda sözleşme yapılmamış ise verilen ücretin hangi işleri kapsadığı avukatlık asgari ücret tarifesinde belirlenmiştir. Buna göre verilen ücret, sözleşmenin konusunu oluşturan işle ilgili kesin h& ... Devamı..

Avukatlık ücreti nedir ?

Avukatlık mesleği bir serbest meslek faaliyetidir. Gelir Vergisi Kanunu’nun 65’ inci maddesinde serbest meslek faaliyetinin tanımı; "Sermayeden ziyade şahsi mesaiye, ilmi veya mesleki bilgiye veya ihtisasa dayanan ve ticari mahiyette olmayan işlerin işverene tabi olmaksızın şahsi sorumluluk altında kendi nam ve hesabına yapılmasıdır.&qu ... Devamı..

Dava Açmak Ne Demektir?

Dava açmak bir kişi veya kuruluş aleyhinde mahkeme önünde bir hak talebinde bulunmak demektir. Haksızlığa uğradığınızda, hakkınızı alamadığınızda mahkemeler araya girecek “Türk Milleti adına” yargılama yaptıktan sonra hakkınızı size teslim edecektir. Dava Açmak Bu Kadar Basit mi?    Eve ... Devamı..

Dava Açmadan Önce Neleri Bilmem Gerekir?

Bir avukat yardımından faydalanmayacak iseniz aşağıdaki soruları kendi kedinize sorunuz;          a) Dava açmak için yeterli bilgiye sahip olduğunuza emin misiniz?         b) Davanızı takip etmek konusunda kararlı mısınız? Dava açtıktan s ... Devamı..

Zorunlu arabuluculuk nedir?
Dava Dilekçeniz Nasıl Olmalı?

1. Adınız soyadınız, TC kimlik numaranız, açık adresiniz         2. Karşı tarafın; adı soyadı (kurum ise ünvanı), biliyorsanız TC Kimlik Numarası, adresi         3. Mümkün olduğunca açık ve öz şekilde aş ... Devamı..

İstinaf ve Temyiz nedir?

İstinaf ve temyiz'in ne olduğunu öğrenmeden önce hukuk sistemimizdeki yerini bilmenin yararı olacaktır. Türk Hukuk sistemi üç dereceli bir sistemdir.Bir dava önce ilk derece mahkemesinde açılır. iş mahkemeleri ,aile mahkemeleri, asliye hukuk mahkemeleri ,asliye ceza mahkemeleri, ağır ceza mahkemeleri özel ve ge ... Devamı..

Davalar Uzun Sürer mi?